امروز: پنجشنبه 30 فروردین 1403
دسته بندی محصولات
بخش همکاران
بلوک کد اختصاصی

دانلود تحقیق لرزش گیر 15ص

دانلود تحقیق لرزش گیر 15ص دسته: مکانیک
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: zip
حجم فایل: 265 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 21

دانلود لرزش گیر 15ص تحقیق لرزش گیر 15ص مقاله لرزش گیر 15ص لرزش گیر 15ص

قیمت فایل فقط 15,600 تومان

خرید

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 21 صفحه

1-كاربرد لرزش گیر فرمان از انتقال ضربه و ناپایداری فرمان جلوگیری می كند و در نتیجه خوش سواری و ایمنی رانندگی را در خودرو افزایش می دهد.
گشتاوردهای فرمان كه به صورت ضربه ای به سیستم وارد می آیند،میرا می شوند و نوسان چرخشی در غریبلك فرمان كاهش می یابد.
در خودروی دیفرانسیل جلو وظیفة دیگری نیز به وظایف لرزش گیر فرمان اضافه می شود،كه عبارتست از جلوگیری از انتقال ارتعاش محرك به فرمان.
هنگام تغییر نیروی محرك و حركت در پیچ،اگر غریبلك فرمان آزاد باشد،بیش از حد نوسان می كند و سبب افزایش ارتعاش خودرو حول محور عمودی می شود.
اگر نتوان با طراحی مناسب شاسی از بروز این رفتار نامطلوب جلوگیری كرد و هم زمان گشتاور لازم برای چرخاندن غریبلك را كاهش داد،باید به ناچار از لرزش گیر فرمان استفاده كرد.
نیروی میرایی در لرزش گیر فرمان معمولاً در كل محدودةكورس آن،به گونه ای یكنواخت توزیع و تنظیم شده است،كه در نتیجه،در اغلب خودروها فرمان پذیری به راحتی و بدون مشكل خاصی انجام می شود.
با به كارگیری لرزش گیر فرمان با میرایی وابسته به راستای نصب و وابسته به زاویة فرمان،می توان از اثرات نامطلوب برگشت فرمان،هنگام كاهش ضریب اصطكاك جاده جلوگیری كرد،(بخش 4 را ببینید).
لرزش گیر فرمان به صورت افقی در خودرو نصب می شود،(شكل 6-2 و 6-3 الف را دركتاب سیستم تعلیق چرخ و شكل 0 را ببینید).
در سیستم فرمان شانه ای چنین متداول است كه یك طرف لرزش گیر را با اتصال چشمی با پینی به دنده شانه ای و طرف دیگر آن را به پوستة جعبة فرمان متصل كنند.
در سیستم فرمانی كه حركت با مكانیزم منتقل می شود،یك سر لرزش گیر را به بازوی فرمان یا بند فرمان متصل می كنند.
در محور صلب،این نقطة اتصال،بند روابط است.
از آنجا كه در لرزش گیر یك جدار،از لولة سیلندر(كه پیستون در آن حركت می‌كند)محافظت نمی شود،درصورت آسیب رسیدن به لولة سیلندر لرزش گیر در محدودة كورس پیستون،فرمان قفل می شود.
بنابراین برای حفاظت از لرزش گیر در برابر پرتاب سنگ و جلوگیری از نفوذ آب،آن را داخل یك محفظة محافظ قرار می دهند و برای محافظت ازمیلة پیستون یك كلاهك گردگیر نیز در نظر می گیرند،كه بسیار مهم است.
در خودروی سواری،هنگامی از لرزش گیر فرمان استفاده می كنند كه جعبه فرمان كاملاً مكانیكی باشد.
در فرمان با سیستم هیدورلیكی،میرایی درونی سیستم شیرهای روغن و لوله های ارتباطی اغلب برای جلوگیری از بروز پدیده های یاد شده كافی است.
2- لرزش گیر فرمان برای خودروی سواری و باری سبك لرزش گیر فرمان،كمك فنر یك جداره ای است كه طبق اصول كاركرد كمك فنر،دوجدارة بی فشار كار می كند.
ساختار درونی آن مانند لرزش گیر موتوری است كه دربخش 10-3-1 مطالعه كردیم،با این تفاوت كه به دلیل نصب افقی لرزش گیر،در محفظة تعادل فشار،باید روغن از هوا كاملاً مجزا شود.
شكل 1 لرزش گیر فرمانی را كه ساخت شركت استابیلوس است و در خودروی سواری از آن بسیار استفاده می شود،نشان می دهد.
این نمونه از شلنگ 1 تشكیل شده است كه با رزوه و فشار لولة بیرونی 3 ثابت می شود.
لولة بیرونی 3 كه در دو طرف پخ دار طراخی شده است،برای ایجاد آب بندی مطلوب،شلنگ 1 رابه درون شیارهای تیز لولة سیلندر می فشرد.
این كار از جابه جای

قیمت فایل فقط 15,600 تومان

خرید

برچسب ها : دانلود لرزش گیر 15ص , تحقیق لرزش گیر 15ص , مقاله لرزش گیر 15ص , لرزش گیر 15ص

نظرات کاربران در مورد این کالا
تا کنون هیچ نظری درباره این کالا ثبت نگردیده است.
ارسال نظر