امروز: جمعه 10 فروردین 1403
دسته بندی محصولات
بخش همکاران
بلوک کد اختصاصی

دانلود تحقیق ضمانت اجرای تخلف از شرط ترک فعل حقوقی 50 ص

دانلود تحقیق ضمانت اجرای تخلف از شرط ترک فعل حقوقی 50 ص دسته: حقوق
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: zip
حجم فایل: 32 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 50

دانلود ضمانت اجرای تخلف از شرط ترك فعل حقوقی 50 ص تحقیق ضمانت اجرای تخلف از شرط ترك فعل حقوقی 50 ص مقاله ضمانت اجرای تخلف از شرط ترك فعل حقوقی 50 ص ضمانت اجرای تخلف از شرط ترك فعل حقوقی 50 ص

قیمت فایل فقط 15,600 تومان

خرید

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 50 صفحه

ضمانت اجرای تخلف از شرط ترك فعل حقوقی[1]  چكیده: یكی از اقسام شرط فعل، شرط ترك فعل حقوق است، مقصود از آن، انجام ندادن اعمال حقوقی همچون اجاره یا بیع و یا عمل فسخ می باشد كه در ضمن عقدی شرط ترك آنها شده است.
موضوع اصلی این مقاله بحث از ضمانت اجرای تخلف از این شروط می باشد، در واقع پرسش اصلی این  است كه اثر حقوقی مخالفت با مفاد چنینی شروطی از نظر فقهی و حقوقی چیست؟
آیا در این موارد باید احكام عمومی ضمانت اجرایی امتناع از شرط فعل را اعمال نمود؟
یا اینكه برای این نوع شروط باید ضمانت اجرایی خاصی در نظر گرفت؟
مدعی این نوشتار این است كه در این نوع از شروط، ضمانت اجرایی خاصی وجود دارد كه امری متفاوت با احكام عمومی مخالفت با شرط فعل می باشد و این ضمانت اجرا عبارت است از بطلان یا عدم نفوذ عمل حقوقی كه شرط ترك آن شده و این ادعا توسط ادله چهارگانه در این مقاله، به اثبات رسیده است.
در بررسی حقوقی مسئله مذكور با الغای خصوصیت از مواد قانون مدنی، وجود ضمانت اجرای خاص، به غیر از مواد حاكم بر تخلف از شرط ترك فعل، ثابت گشته است.
 واژه های كلیدی : ضمانت اجرا، تخلف، شرط فعل، شرط ترك فعل حقوقی، بطلان، عدم نفوذ، سلب حق مقدمه از مباحث مهمی كه در قانون مدنی فصل چهارمِ (شروط در ضمن عقد) بابِ عقود و تعهدات مطرح شده، بحث اقسام شروط واحكام آنهاست.
از آنجا كه شرط،جزئی از قرار داد است لزوم وفای به كل عقد،شامل آن نیز می شود از این رو این پرسش مطرح می شود كه چه ضمانت اجرایی برای امتناع از انجام مفاد شروط وجود دارد بنابراین جهت تبیین سوال اصلی این مقاله، نمای كلی از اقسام واحكام شروط مطرح می گردد[2] و سپس به تشریح پرسش اصلی این نوشتار می پردازیم.
شروط در ضمن عقد بر سه قسم می باشند: شرط صفت، شرط نتیجه، شرط فعل.
در شرط صفت وجود وصف خاصی در دو عوض یا یكی از آن دو در ضمن عقد شرط می شود لذا شرط صفت همواره به وجود صفتی در موضوع معامله مربوط است نه ایجاد آن ،بنابراین شرط صفت الزام پذیر نیست،در نتیجه اثر تخلف از آن تنها خیار فسخ است نه الزام مشروط علیه به ایجاد آن صفت خاص.
(ماده 235 ق.
م) در شرط نتیجه، تحقق اثر یك عمل حقوقی اعم از آنكه آن عمل عقد باشد یا ایقاع،شرط می گردد در این شرط هم نمی توان مشروط علیه را به انجام آن الزام نمود زیرادر صورت وجود شرایط لازم، شرط نتیجه با تحقق عقد حاصل می شود ودر صورت عدم اجتماع شرایط مزبور، شرط مذكور محقق نمی شود.
پس مشروط له نمی تواند به جا آوردن مفاد شرط را از مشروط علیه مطالبه نماید زیرا انجام دادن عملی به عهده مشروط علیه نبوده است در نتیجه اثر تخلف شرط برای مشروط له فقط حق فسخ معامله اصلی است.
در شرط فعل، انجام دادن ویا ترك یك فعل مادی یا حقوقی بر یكی از متعاملین ویا بر شخص خارجی شرط می شود.
شرط فعل خود اقسام گوناگونی دارد كه آثار حقوقی هر یك از دیگری متفاوت است.
( شرط فعل مادی،شرط ترك فعل مادی،شرط فعل حقوقی،شرط ترك فعل حقوقی) در شرط فعل مادی انجام دادن یك فعل مادی در ضمن عقد شرط می گرددكه در صورت تخلف از آن مشروط علیه ابتدا مجبور به انجام آن شرط می شود ودر صورت عدم امكان اجبار وقابلیت استنابه در انجام مفاد شرط،به هزینه مشروط علیه،شرط توسط دیگری انجام می گردد ودر ص

قیمت فایل فقط 15,600 تومان

خرید

برچسب ها : دانلود ضمانت اجرای تخلف از شرط ترك فعل حقوقی 50 ص , تحقیق ضمانت اجرای تخلف از شرط ترك فعل حقوقی 50 ص , مقاله ضمانت اجرای تخلف از شرط ترك فعل حقوقی 50 ص , ضمانت اجرای تخلف از شرط ترك فعل حقوقی 50 ص

نظرات کاربران در مورد این کالا
تا کنون هیچ نظری درباره این کالا ثبت نگردیده است.
ارسال نظر