امروز: سه شنبه 29 اسفند 1402
دسته بندی محصولات
بخش همکاران
بلوک کد اختصاصی

تحقیق هنر رماتیک

تحقیق هنر رماتیک دسته: هنر و گرافیک
بازدید: 6 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 23 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 37

رمانتیسسم از تحول روحی انسان های اروپایی آغاز د و تعریف آن راه و روش یا جهتی عقلانی است كه بسیاری جنبه ها مانند ادبیات ، نقاشی ، موسیقی ، معماری ، نقد گرایی و تاریخ شناسی در تمدن را توصیف می كند و از قرن 18 تا اواسط قرن 19 به طول می انجامد و شكوفایی آن نیز بین سال 1800 تا 1840 است اصطلاح رمانتیك بنابر نظریاتی از واژه ی رمانس گرفته شده به معنی داست

قیمت فایل فقط 26,000 تومان

خرید

مقدمه

برای فهم تغییرات ما با ید به زیر سطح اشیا و حوادث بنگریم و بكوشیم آنچه را كه در ذهن مردم روی می داد و می گذشت پیدا كنیم زیرا عمل و اقدام به آن صورت كه ما آن را می بینیم خود نتیجه ای از مجموعه ی افكار و شهوات ، تعصبات و خرافات ، امید ها و ترس هاست و هرگز هیچ اقدام و عملی را نمی توان به تنهایی و بدون توجه به عللی كه به آن عمل منتهی شده است فهمید . توفان تغییرات بزرگی كه در اروپا و سایر ممالك رخ داد در قرن 17 و 18 موجب رشد ناسیونالیسم و عقل و خرد شد و مردم دیگر پایبند به اعتقادات كوركورانه نبودند . از قرن 16 تسلط كلیسا كمرنگ تر و بی اهمیت شمردن مذهب در مردم ایجاد شد . با ظهور و رواج صنایع جدید و پدید ماشین های بزرگ دلیلی بر این بود كه دین كمرنگ تر جلوه كند و توجه مردم بیشتر به مسائل اجتماعی و اقتصادی جلب شود . ولتر می گوید : " شخصی كه مذهبی را بدون سنجش و آزمایش قبول می كند همچون گاوی است كه خودش را به زیر بار می دهد" .

رمانتیسسم از تحول روحی انسان های اروپایی آغاز د و تعریف آن راه و روش یا جهتی عقلانی است كه بسیاری جنبه ها مانند ادبیات ، نقاشی ، موسیقی ، معماری ، نقد گرایی و تاریخ شناسی در تمدن را توصیف می كند و از قرن 18 تا اواسط قرن 19 به طول می انجامد و شكوفایی آن نیز بین سال 1800 تا 1840 است اصطلاح رمانتیك بنابر نظریاتی از واژه ی رمانس گرفته شده به معنی داستان های بلند با قهرمان احساساتی و افسانه های قرون وسطایی رمانتیسم ابتدا به مثابه یك جریان فكری در زمینه ی ادبیات، نمایش و فلسفه شكوفا شد. پایه های اصلی رمانتیك را احساس و شور تشكیل می دهند. انسان گرایی، فردگرایی و ارتباط ذهنی از طریق بیان احساسات در  رمانتیسم جایگزین عقل  و فردگرایی باروك و رنسانس شد. از خصوصیات این دوره اهمیت به زیبایی ها ی طبیعت و وحدت و جودی آن با روح، تمجید احساسات بدون منطق و دلیل ،احساس بدون درك و فهم ،روی آوردن به سوی نفس خویشتن  (personality) و حالات او و قوه ذهن او كه ناشی از علاقه آنها به وجود بی كران و اشتیاق برای دستیابی به اوست ، جستجوی حقیقت با توسل به آموزهای مذهب كاركردن با افراد بالغ و شخصیت های قهرمانی  بدون توجه به شكل و شمایل آنها ، متمركز شدن روی نفس و جنگ درونی آن  ،  تاكید بر قوه ی تخیل  و تصور برای بالا بردن تجربیات و واقعیات روحانی و معنوی ،علاقه و توجه به مبدا فرهنگ قوم و محل و سنت آنها و ملی گرائی ، توجه به قرون وسطی ،  تمایل به سوی چیزهای بیگانه عجیب و غریب  و مرموز و خارق العاده بود.

دیدگاه جدید نسبت به هنرمند به صورت یك فرد خالق متعالی كه روح احساس مخلوق آن بسیار مهمتر از قوانین سخت و روش های سنتی قدیم است.

رمانتیك ها در برابر واقعیت موضعی نا استوار داشتند و بر حسب جریان های زمان به جهت های متضاد كشیده می شدند. 

یكی از اعتقادات رمانتیك ها این بود كه هویت واقعی فرد در وجود خودش است و جستجوی برای هویت شخص را در آثار هنری و زندگی او می فهمیدند.

فكر ناسیونالیسم از ابتدای دوره رمانتیك خلاف دوره كلاسیك در فكر هنرمندان بود و همچنین ،رد قوانینی كه  مشخصه دوران كلاسیك بودند مانند نظم، آرامش ، هارمونی ، تعادل ، ایده آل گرایی و عقل گرایی.

قیمت فایل فقط 26,000 تومان

خرید

برچسب ها : هنر رماتیک , فلسفه هنر رمانتیك , آگاهی هنری , آگاهی دینی , معماری گوتیگ , رئالیسم

نظرات کاربران در مورد این کالا
تا کنون هیچ نظری درباره این کالا ثبت نگردیده است.
ارسال نظر