امروز: سه شنبه 29 اسفند 1402
دسته بندی محصولات
بخش همکاران
بلوک کد اختصاصی

هنر مدرن ماتیسن

هنر مدرن ماتیسن دسته: هنر و گرافیک
بازدید: 7 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 18 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 18

تاریخ هنر مدرن در جریان رخداد آن نگاشته شده است ، یعنی تاریخ نگاری دربارهء آن با به نمایش گذاشته شدن آن همزمان بوده است چه بسا لازم باشد كه در اینجا تفكیكی بین نقد و هنر و تاریخ هنر به عمل آورم اگر پیشاپیش تفكیك مفیدی وجود داشته باشد ، به كار هنر قرن بیستم نمی آید منتقد در نقد و بررسی هنر مدرن گویی همان اندازه كه ویژگی های ذاتی آن را می سنجد نق

قیمت فایل فقط 26,000 تومان

خرید

مقدمه

مورخ هنر قرن بیستم با مسائل ویژه ای روبروست كه سنگینی آنها را خواننده در صفحات بعد احساس خواهد كرد . بنابراین بد نیست پیشاپیش سخنی دربارهء آنها گفته شود .

یكی از آنها ‌‍، شاید بدترین شان ، این مسئله است كه او كلیات حاضر آماده ای را از آنچه رخ داده است به ارث می برد و دربارهء صدق و ارزش آن شك می كند . تكیه گاه های اصلی این كلیات را انقلاب های كامیابی تشكیل می دهند كه یكی پس از دیگری تحقق یافته اند ، با این همه كمتر كسی می تواند ادعا كند كه پیشرفتی در هنر صورت گرفته باشد . در هر صورت ، همان اندازه كه خلاقیت و نوآوری برای یك هنرمند اهمیت دارد ، رابطه او با آنچه برایش به ارث گذاشته شده درخور توجه و ملاحظه است . مسئله دیگر این است كه هر چقدر مورخ به زمان حال نزدیكتر می شود ، رشته پژوهشی اواز تاریخ به چیزی شبیه به خاطر نگاری تبدیل می گردد . او خود شاهد رخدادهایی بوده است كه توصیف می كند و با مناقشه ها و جدل هایی كه برانگیخته اند زیسته است . تامل درباره آنها بدون شك بر نگرش تاریخی او تاثیر می نهد .

تاریخ هنر مدرن در جریان رخداد آن نگاشته شده است ، یعنی تاریخ نگاری دربارهء آن با به نمایش گذاشته شدن آن همزمان بوده است . چه بسا لازم باشد كه در اینجا تفكیكی بین نقد و هنر و تاریخ هنر به عمل آورم . اگر پیشاپیش تفكیك مفیدی وجود داشته باشد ، به كار هنر قرن بیستم نمی آید . منتقد در نقد و بررسی هنر مدرن گویی همان اندازه كه ویژگی های ذاتی آن را می سنجد نقش ‌‌‍[احتمالی ] تاریخی آن را نیز مد نظر قرار می دهد ، حال آنكه مورخی كه برای به دست دادن روایتی عینی از رخداد ها برنامه ای را در پیش می گیرد ، دیری نمی گذرد كه خود را در برابر این موقعیت می یابد كه یا باید اولویت ها و ارزیابی های منتقدان را بپذیرد و یا آنكه معیار های دیگری را ، نه به دلایل قطعی تاریخی ، اساس كار خود قرار دهد . من مورخی هستم كه مدت ها كار نقد كرده ام و فكر می كنم كه تنها نگرشی منتقدانه ای كه مورخ باید از آن بپرهیزد نگرش هوادارانهء همراه با تعصب است – یعنی نگرش منتقدی كه ، به دلایل بجا یا گاه نابجا ، خود را در مقام سخنگو یاحتی  رهبر یك جنبش هنری قرارمی دهد و ضمن طرد دیگرگرایش های  دوران معاصر ، از گذشته برای توجیه نظر خویش بهره می گیرد .

قیمت فایل فقط 26,000 تومان

خرید

برچسب ها : هنر مدرن , ماتیسن , هنر مدرن ماتیسن

نظرات کاربران در مورد این کالا
تا کنون هیچ نظری درباره این کالا ثبت نگردیده است.
ارسال نظر