امروز: سه شنبه 29 اسفند 1402
دسته بندی محصولات
بخش همکاران
بلوک کد اختصاصی

خطاطی

خطاطی دسته: هنر و گرافیک
بازدید: 6 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 10 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 10

تایپوگرافی ناگزیر با خطاطی و خوشنویسی، رابطه یی دارد بسیاری را سهواً یا به سادگی اعتقاد بر این است كه خوشنویسی و خطاطی، نوعی تاپوگرافیست معنی تحت الفظی خوشنویسی خوش نوشتن حروف و كلمات با رعایت سفت و سخت هندسه ی تحریر و حروف بر اساس قواعد از پیش تعیین شده و سنتی می باشد كلمه ی دیگری داریم به نام خطاطی، خطاطی در واقع كار در حوزه های كاربردی است یعن

قیمت فایل فقط 26,000 تومان

خرید

مقدمه:

تصویرهایی را كه انسان اولیه برای ارسال پیام و بیان مقاصد و اهداف خود ترسیم نمود می توان از قدیمی ترین خط ها دانست. به عبارتی اجداد خط های كنونی، تصویرهای نخستین اند، و متون چاپی امروز كه در آنها، مفاهیم به كمك خط بیان می شود، تكامل یافته ی تصویرهایی است كه برای مقاصد گوناگون و آسان كردن ادراك مسایل برای مخاطب با ساده تر منتقل كردن مفاهیم و برقراری ارتباط توسط آمدمیزاد ترسیم شده است.

تاپوگرافی

تایپوگرافی ناگزیر با خطاطی و خوشنویسی، رابطه یی دارد. بسیاری را سهواً یا به سادگی اعتقاد بر این است كه خوشنویسی و خطاطی، نوعی تاپوگرافیست. معنی تحت الفظی خوشنویسی خوش نوشتن حروف و كلمات با رعایت سفت و سخت هندسه ی تحریر و حروف بر اساس قواعد از پیش تعیین شده و سنتی می باشد.

كلمه ی دیگری داریم به نام خطاطی، خطاطی در واقع كار در حوزه های كاربردی است یعنی كسی برای موضوع به مفهوم خاص و برای چاپی مطابق كاربرد تعریف شده آن خطی می نویسد. یا خطی انتخاب می كند و بهره می گیرد. خوش بودن در اینجا به معنی جا افتادن و مناسب بودن نوشته است كه در ارتباط با موضوع و زیبایی در مفهوم كار برای تعریف می شود، نه در شكل ظاهری.

خطاطی در اروپا

خطاطی بطور ساده یعنی زیبا نوشتن، اگرچه زیبایی این علائم به عملكرد چشم با سلیقه اشخاص مربوط می شود. درست مانند بسیاری از سبك های هنری كه امروز وجود دارد از سبك های استثنایی تزئینی تا سبك های كاملاً انتزاعی در مورد خطاطی هم چنین است.

خطاطی مدرن فطعاً بیك پیشینه سنتی از رومی ها و حتی قبل از مسیحیت داشته است به هنگام زمامداری امپراطوری روم الفبای استاندارد توسعه داده شد و به سرزمین های فتح شده منتقل گردید. سپس با ترویج و آموزش دین مسیحیت توسعه یافت. رومی ها حروف را بدون هیچ اصلاحی از یونانی ها پذیرفتند و حروف را طوری بازسازی كردند كه با زبان خودشان تناسب داشته باشد.

رومی ها در اوایل قرن چهارم میلادی نوع جدیدی از خط شكسته را توسعه دادند كه صورت اصلی نوشته های متون قدیم شده و با اشتمال بر زائده های بالایی و پایینی حروف بزرگ و كوچك امروزی از آن منتج گردیدند تا قرن دهم میلادی همه عناصر خط جدید زیر نفوذ كلیسا شكل پذیرفتند. متعاقب آن یك دوره بسیار غنی از گسترش تذهیب به وجود آمد كه میراث شگفت انگیزی از فرم حروف و دست نوشته ها به جا گذاشت.

از زمانی كه ژوهانس گوتنبرگ در سال 1468-1398 – م فن چاپ را اختراع كرد تلاش های زیادی برای گسترش شیوه هایی كه كارآیی بیشتری در امر تكثیر نسخ متون مختلف و مطالب مهمداشته باشد انجام شد.

ازجمله این تلاش ها كه به توسعه امر چاپ انجامید ساختن حروف برجسته ی فلزی بود، كه با الهام گرفتن از اصل الفبای لاتین انجام شد و از تركیب و كنار هم قرار گرفتن آنها واژه – جمله و متون مختلف ساخته می شد و پس از سپرده شدن به دستگاه چاپ و اتمام كار، مجدداً از آنها برای مطلبی جدید استفاده می كردند.

قیمت فایل فقط 26,000 تومان

خرید

برچسب ها : تاپوگرافی در خطاطی , خطاطی در اروپا در خطاطی , اهداف تایپوگرافی در خطاطی , عینی و محسوس كردن موضوع نوشتاری در خطاطی , مثبت و منحنی در خطاطی , اختصار – حذف بخش هایی از حروف در خطاطی , برش خوردن جابجایی قسمت های برش خورده در خطاطی , روی هم افتادن كلمات در خطاطی , عنوان سرلوح نشریات در خطاطی , كار با اعداد در خطاطی

نظرات کاربران در مورد این کالا
تا کنون هیچ نظری درباره این کالا ثبت نگردیده است.
ارسال نظر