امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403
دسته بندی محصولات
بخش همکاران
بلوک کد اختصاصی

دانلود گزارش کار آزمایشگاه ماشین

دانلود گزارش کار آزمایشگاه ماشین دسته: مکانیک
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: pdf
حجم فایل: 728 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 22

آزمایش بی باری مولد با تحریک مستقل مشخصه بی باری ماشین که همان مشخصه اشباع مغناطیسی است نشان دهنده نیروی الکتروموتوری برحسب جریان مغناطیسی کننده می باشد هرگاه از ماشین باری گرفته نشودولتاژ ترمینال برابر ولتاژ داخل E خواهد بود و

قیمت فایل فقط 20,800 تومان

خرید

آزمایش ١

عنوان: آزمایش مولد تحریک مستقل(بارداری وبی باری)

آزمایش بی باری مولد با تحریک مستقل: مشخصه بی باری ماشین که همان مشخصه اشباع مغناطیسی است نشان دهنده نیروی الکتروموتوری برحسب جریان مغناطیسی کننده می باشد. هرگاه از ماشین باری گرفته نشودولتاژ ترمینال برابر ولتاژ داخل E خواهد بود و مشخصه بی باری تمامی ماشین ها با فاصله هوائی تقریباً مثل هم میباشد و E را به صورت یک خط شیب دار نشان می دهدو به تدریج با اضافه شدن جریان مغناطیسی از شیب منحنی کاسته می شود. مهمترین آزمایش بی باری مولدهای DC بی باری تحریک مستقل می باشد چون از برای بدست آوردن نتایج مطلوب تر مولد شنت و سری استفاده می شود. در یک مولد با تحریک مستقل با افزایش جریان تحریک ولتاژ خروجی افزایش می یابد ولی قبل از افزایش ولتاژ در مدار تحریک مولد ولتاژ کمی وجود دارد که ناشی از پسماند مغناطیسی می باشد. اگر جریان تحریک از یک مقدار صفر شروع و افزایش می دهѧیم تا مقدار ماکزیمم و بعد آن را پائین بیاوریم تا صفر و بعد به سمت منفی برویم و دوباره از مینیمم تا صفر برمی گردیم.منحنی بدست آمده به منحنی هیسترزیس معروف است. آزمایش بارداری مولد با تحریک مستقل: گردش در می آوریم و رئوستای مدار تحریک را طوری تنظیم کنیم که جریان نامی از سیم پیچ قطبها در بارداری مانند بی باری جاروبکها باید در منطقه خنثی قرار گیرند.اگر مولد را را به سرعت به عبور نماید. اگر جریان بار صفر باشد آن گاه نیروی محرکه القائی مقدار حداکثر خود را خواهد داشت.

VNL=EO

به دو دلیل بعد از افزایش بار و افزایش جریان ولتاژکاهش می یابد: ١ -افت ولتاژ ناشی از عکس العمل آرمیچر ٢ -افت ولتاژ اهمی در آرمیچر با افزایش بار جریان تحریک مقداری کم میشود که علت این امر داغ شدن سیم پیچ های رئوستا و سیم پیچ مدار تحریک است. بعد از انجام آزمایش نتایج زیر بدست آمد: ١ -آزمایش بی باری مولد تحریک مستقل(منحنی هیسترزیس):

قیمت فایل فقط 20,800 تومان

خرید

برچسب ها : دانلود گزارش کار آزمایشگاه ماشین 1 , آزمایش مولد تحریک مستقل , آزمایش مولد , تحریک مستقل , بارداری وبی باری

نظرات کاربران در مورد این کالا
تا کنون هیچ نظری درباره این کالا ثبت نگردیده است.
ارسال نظر