امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403
دسته بندی محصولات
بخش همکاران
بلوک کد اختصاصی

پاورپوینت تعیین اسلامپ بتن (گزارش كار آزمایشگاه تكنولوژی بتن)

پاورپوینت تعیین اسلامپ بتن (گزارش كار آزمایشگاه تكنولوژی بتن) دسته: پاورپوینت
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: 611 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 14

دانلود پاورپوینت تعیین اسلامپ بتن (گزارش كار آزمایشگاه تكنولوژی بتن) بررسی تعیین اسلامپ بتن (گزارش كار آزمایشگاه تكنولوژی بتن) پاورپوینت جامع و کامل تعیین اسلامپ بتن (گزارش كار آزمایشگاه تكنولوژی بتن) کاملترین پاورپوینت تعیین اسلامپ بتن (گزارش كار آزمایشگاه تكنولوژی بتن) پکیج پاورپوینت تعیین اسلامپ بتن (گزارش كار آزمایشگاه تكنولوژی بتن)

قیمت فایل فقط 11,700 تومان

خرید

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

 قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 14 صفحه

تعیین اسلامپ بتن (گزارش كار آزمایشگاه تكنولوژی بتن) موضوع آزمایش:

«تعیین اسلامپ بتن » مقدمه آزمایش بر طبق تعریف ACI روانی بتن یعنی قابلیت بتن یا ملات تازه مخلوط شده برای جریان یافتن است. کلمه کارایی به سهولت در ریختن ، قابلیت تراکم ، سهولت در پرداخت بتن و مقاومت در برابر جدا شد گی اطلاق می شود. متاسفانه تا کنون هیچ آزمایشی که بتواند مستقیما کارایی را به صورت کامل بیان نماید وجود ندارد ولی کوشش شده کارایی را با بعضی از خصوصیات فیزیکی آسان تر سنجش نمود ولی متاسفانه هیچ کدام از آن ها کامل نبوده ؛ یکی از این آزمایشات اسلامپ است. این نکته باید ذکر گردد که آزمایش اسلامپ کارایی را نمی سنجد بلکه روانی بتن را توصیف می کند آیین نامه ی ASTM C 125-93 کارایی را چنین بیان نموده است : خواص تعیین کننده کار لازم برای جابجایی بتن تازه مخلوط شده با حداقل کاهش در یکنواختی آن. آیین نامه ی ACI 116R-90 کارایی را چنین بیان نموده که آن خاصیت از بتن یا ملات تازه مخلوط شده که تعیین کننده سهولت و یکنواختی می باشد و با آن می توان بتن را مخلوط نمود،در جا ریخت،متراکم کرد و یا سطح آن را پرداخت نمود.آیین نامه ACI تعریف می نماید : روانی را قابلیت تحرک نسبی یا توانایی بتن و یا ملات تازه مخلوط شده برای جریان یافتن می نامد. این خاصیت بتن توسط آزمایش اسلامپ بدست می آید.با توجه به همه ی محدودیت های گفته شده آزمایش اسلامپ برای کنترل کارگاهی و تغییرات پیمانه به پیمانه و ساعت به ساعت مصالح مصرفی در بتن بسیار مفید است. دو عامل مفید بودن آزمایش 1-در صورت یکنواختی جنس و دانه بندی سنگدانه ها،آزمایش نشان دهنده ی تغییرات در نسبت آب به سیمان است.
2-در صورت بی تغییر بودن میران آب مخلوط و رطوبت موجود در سنگدانه ها ، آزمایش نشان دهنده ی تغییرات دانه بندی شن و ماسه و یا غلط بودن میزان وزنی سیمان و شن و ماسه است. ضریب شلی بتن ( اسلامپ بتن ) که در ساختمان های معمولی به کار می روند حدود cm –7 cm 5 می باشد و اگر از ویبراتور استفاده گردد ، cm5 مناسب است. تفاوت های استاندارد 492 و 3203 موسسه استاندارد صنعتی ایران
و
تفاوت های استاندارد BS,ASTM تفاوت های استاندارد 492 و 3203 موسسه استاندارد صنعتی ایران:
1- در بند 3 استاندارد 492 بیان شده كه بتن قالب اسلامپ را به سه لایه حجمی تقسیم نموده ( ارتفاع لایه اول 6.5 cm ارتفاع لایه دوم 15cm ارتفاع لایه سوم كل مخروط) در حالی كه در بند 4 استاندارد 3203 ایران بیان شده كه بتن را در سه لایه پر كنید. ارتفاع هر لایه پس از تراكم با یه تقریبا یك سوم ارتفاع قالب باشد
2- در بند 3 استاندارد 492 ایران بیان شده كه تمام ازمایش از آغاز پر كردن تا برداشتن قالب با یه بدون وقفه در مدت 1.5 دقیقه انجام شود. در حالی كه در استاندارد 3203 زمان مشخصات نشده.
3- بند 4-4 استاندارد 3203 ایران بیان می دارد كه میزان نشست پایه بلافاصله پس از برداشتن قالب، اسلامپ را با محاسبه تفاضل ارتفاع قالب از بالا شوند ارتفاع بتن پس از برداشتن قالب تعیین كنید. در حالی كه در استاندارد 492 ایران هیچ مبنای اندازه گیری مشخص نشده است.
تفاوت های استاندارد BS,ASTM
1- بر طبق بخش 102 استاندارد BS1881:93 نشست بتن پایه تا بلندترین نقطه آن سنجیده شود.
2- بر طبق استاندارد ASTMC143-90a نشست بتن پایه تا محل جا به جا نشده مركز اصلی بتن اندازه گرفته شود. 1- قالب مخروطی ناقص: مخروط باید از جنس فلز بوده و قط پایین و بالای آن به ترتیب 20 سانتی متر و 10 سانتی متر و ارتفاع آن 30 سانتی متر باشد این قالبهای مخروطی باید دستگیره و جاپایی برای فیکس کردن آن داشته باشد.
2- تخماق: میله ای از جنس فولاد به قط 16 میلیمتر و طول 60 سانتی متر که نوک آن بصورت نیمکره است.
3- صفحه زیر قالب: که معمولاً از جنس فولاد است وسایل مورد نیاز روش انجام آزمایش ابتدا با استفاده از نسبت های تعیین شده در طرح اختلاط مقادیر شن و ماسه و سیمان و آب را به همان مقدار وزن كرده و شن و ماسه و سیمان را داخل پنی ریخته، خوب با هم مخلوط كرده و سپس آب را به آن اضافه كرده و خوب به هم می زنیم تا دانه های ریز و درشت با هم مخلوط شوند، و پس از آماده شدن مخلوط قالب اسلامپ را مرطوب نموده در محل نمناك، صاف و تخت، كه نتواند رطوبت را جذب كند، قرار دهید. پای خود را بر روی تكیه گاه های دو طرف مخروط قرار دهید و مخلوط تهیه شده را در 3 لایه در مخروط اسلامپ بریزید و هر لایه را با 5 ضربه پله اسلامپ ...


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

قیمت فایل فقط 11,700 تومان

خرید

برچسب ها : دانلود پاورپوینت تعیین اسلامپ بتن (گزارش كار آزمایشگاه تكنولوژی بتن) , بررسی تعیین اسلامپ بتن (گزارش كار آزمایشگاه تكنولوژی بتن) , پاورپوینت جامع و کامل تعیین اسلامپ بتن (گزارش كار آزمایشگاه تكنولوژی بتن) , کاملترین پاورپوینت تعیین اسلامپ بتن (گزارش كار آزمایشگاه تكنولوژی بتن) , پکیج پاورپوینت تعیین اسلامپ بتن (گزارش كار آزمایشگاه تكنولوژی بتن)

نظرات کاربران در مورد این کالا
تا کنون هیچ نظری درباره این کالا ثبت نگردیده است.
ارسال نظر