امروز: سه شنبه 29 اسفند 1402
دسته بندی محصولات
بخش همکاران
بلوک کد اختصاصی

دانلود مقاله بررسی معیارهای اخلاقی شهید مدرس

دانلود مقاله بررسی معیارهای اخلاقی شهید مدرس دسته: فقه و علوم انسانی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 3223 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 24

شهید آیت الله سیدحسن مدرس، از بزرگ مردان تاریخ ایران زمین است او که حدود هفده سال، از 1289 تا 1307 نماینده مجلس بود، هیچ گاه از راه انقلابی خویش پشیمان نشد و در طول این مدت، با جسارت و شجاعت شگفت انگیز به مبارزه با استبداد و استعمار پرداخت و سرانجام جان خود را نیز در این راه فدا کرد

قیمت فایل فقط 23,400 تومان

خرید

فهرست

چکیده. 4

مقدمه. 5

زندگی نامه شهید مدرس... 6

نظر مدرس درباره مجلس.... 6

دیدگاه امام خمینی رحمه الله درباره شهید مدرس... 6

نخستین مجلس در ایران. 7

مجلس پهلوی.. 7

تحقیق و تفحص؛ نظارت بر دستگاه های گوناگون. 8

اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی.. 8

کمیسیون های مجلس.... 9

دیدگاه امام خمینی رحمه الله درباره مجلس.... 9

مقام معظم رهبری.. 10

فعالیت‌های سیاسی.. 10

دوران قاجار. 10

دوره پهلوی.. 12

مخالفت با رضاخان. 12

تبعید و شهادت... 13

ولادت و تحصیلات... 14

آثار قلمى آیت الله مدرس: 22

منابع. 24

چکیده

شهید آیت الله سیدحسن مدرس، از بزرگ مردان تاریخ ایران زمین است. او که حدود هفده سال، از 1289 تا 1307 نماینده مجلس بود، هیچ گاه از راه انقلابی خویش پشیمان نشد و در طول این مدت، با جسارت و شجاعت شگفت انگیز به مبارزه با استبداد و استعمار پرداخت و سرانجام جان خود را نیز در این راه فدا کرد. انتخاب سال روز شهادت وی به عنوان روز مجلس از سوی مجلس شورای اسلامی، به ماندگاری نام و یاد او در خاطرها و شناخت هر چه بیشتر این عالم انقلابی کمک خواهد کرد. در این مقاله، به زندگی آن بزرگ مرد و نیز روز مجلس می پردازیم.


مقدمه

فقیه مجاهد و عالم پرهیزگار آیه الله سیدحسن مدرس یكى از چهره هاى درخشان تاریخ تشیع بشمار مى رود كه زندگى و اخلاق و رفتار و نیز جهت گیرى هاى سیاسى و اجتماعى وىبراى مشتاقان حق و حقیقت نمونه خوبى است . او موقعیت خود را سراسر در راه اعتلاى اسلام نثار نمود و در جهت نشر حقایق اسلامى و دفاع از معارف تشیع مردانه استوار ماند.

همان گونه بود كه مى گفت و همانطور گفت كه مى بود. سرانجام به موجب آنكه با عزمى راسخ چون كوهى استوار در مقابل ستمگران عصر به مقابله برخاست و سلطه گرى استعمارگران را افشا نمود جنایتكاران وى را به ربذه خواف تبعید نمودند و در كنج عزلت و غریبى این عالم عامل و فقیه مجاهد را به شهادت رسانیدند.

این نوشتار اشاره اى كوتاه به زندگى ابرمردى است كه بیرق مبارزه را تنها در تنگنا به دوش كشید و شجاعت تحسین برانگیزش چشم بداندیشان و زمامداران خودسر را خیره ساخت و بیگانگان را به تحیر واداشت . اگر ما به ذكر نامش می پردازیم و خاطره اش را ارج مى نهیم بدان علت است كه وى پارسایى پایدار و بزرگوارى ثابت قدم بود كه لحظه اى با استبداد و استعمار سازش نكرد و در تمامى مدت عمرش ساده زیستى ، تواضع ، قناعت و به دور بودن از هرگونه رفاه طلبى را شیوه زندگى خویش ساخت و از طریق عبادت و دعا و راز و نیاز با خدا، كمالات معنوى را كسب كرد.

فایل ورد 24 ص

قیمت فایل فقط 23,400 تومان

خرید

برچسب ها : دانلود مقاله , بررسی معیارهای اخلاقی , شهید مدرس , اخلاق و معیار , اخلاق مدرس , معیارهای اخلاقی

نظرات کاربران در مورد این کالا
تا کنون هیچ نظری درباره این کالا ثبت نگردیده است.
ارسال نظر