امروز: جمعه 10 فروردین 1403
دسته بندی محصولات
بخش همکاران
بلوک کد اختصاصی

مقاله بازاریابی در بازرگانی پیشرفته

مقاله بازاریابی در بازرگانی پیشرفته دسته: حسابداری
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 18 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 25

مقاله بازاریابی در بازرگانی پیشرفته

قیمت فایل فقط 10,400 تومان

خرید

مقاله بازاریابی در بازرگانی پیشرفته

وضع اقتصادی و اجتماعی ایران تشابهی با كشور های متحده امریكا ندارد و اكثر مطالب مندرج در كتابهای بازاریابی آنها در ایران بدون استفاده است.

اصول كلی بازاریابی امریكا در ایران قابل استفاده است ولی باید جرح و تعدیل گردد و با اوضاع و احوال ایران انطباق داده شود.

ترقیات , اكتشافات و اختراعات قرن بیستم به علت احتیاجات نظامی , بیشتر در رشته های فیزیك و مكانیك متمركز شده و نصیب دیگر رشته ها از این پیشرفت كمتر بوده است.تجارت تنها رشته ای است كه از این قاعده مستثناست و ترقی و تكامل آن را میتوان مدیون قرن بیستم دانست. بازرگانی كه در مراحل اولیه زندگی بشر بوجود آمده بود, تا اوایل قرن بیستم كم و بیش به همان وضع ابتدایی باقی ماند و چیزی جز خرید و فروش كالا به قصد بردن سود نبود.

مشكل مهم بازرگانان فراهم آوردن سرمایه كافی و یافتن منبع خرید بود و چون تولید همیشه كمتر از احتیاجات جوامع میبود, رقابت در فروش نمی توانست اهمیتی داشته باشد.

ایجاد كارخانه های بزرگ در اروپا و آمریكا, بتدریج بر سطح تولید افزود به حدی كه مهمترین مسئله برای بازرگانان یافتن خریدار جهت كالای ساخته شده گردید.

در دنیای امروز, تولید چشم انتظار فعالیتهای فروش است زیرا مسئله توانایی ساخت كالا بكلی منتفی شده است.درنتیجه,هماهنگ با پیشرفت صنایع پیشرفتهای شگرفی در بازرگانی پدید آمد و دانشگاه های انگلیس و آمریكا برای ارضای این نیاز جدید تجارت را جزو برنامه درسی خود قرار دادند و اكنون كمتر دانشگاهی در كشورهای مزبور یافت میشود كه در این رشته فعالیتی نداشته باشد. تدریس تجارت كه در اوایل امر از چند درس حسابداری اقتصاد و مالیه تجاوز نمی كرد بتدریج گسترش یافت و اینك اكثر دانشگاههای جهان مدیریت بازرگانی دارند.

بازاریابی مجموعه فعالیتهایی است كه در نتیجه آن كالاها و خدمات مورد نیاز مردم در دسترس آنها قرار می گیرد.این فعالیتها از نقطه تولید شروع و در نقطه مصرف ختم میشود. به مفهوم علمی تر, در نتیجه فعالیتهای بازاریابی كالاها و خدمات در زمان و مكان مورد نیاز, به مقدار و به قیمت مناسب, در دسترس مردم قرارداده میشود.

قیمت فایل فقط 10,400 تومان

خرید

برچسب ها : مقاله بازاریابی در بازرگانی پیشرفته , بازاریابی در بازرگانی پیشرفته

نظرات کاربران در مورد این کالا
تا کنون هیچ نظری درباره این کالا ثبت نگردیده است.
ارسال نظر