امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403
دسته بندی محصولات
بخش همکاران
بلوک کد اختصاصی

گزارش کارآموزی تسهیلات خطوط ریلی برای مسافران ناتوان

گزارش کارآموزی تسهیلات خطوط ریلی برای مسافران ناتوان دسته: گزارش کارآموزی و کارورزی
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 17 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 23

گزارش کارآموزی تسهیلات خطوط ریلی برای مسافران ناتوان در 23 صفحه ورد قابل ویرایش

قیمت فایل فقط 9,100 تومان

خرید

گزارش کارآموزی تسهیلات خطوط ریلی برای مسافران ناتوان در 23 صفحه ورد قابل ویرایش


«قبل از هر چیز لازم است بدانیم كه منظور از یك مسافر ناتوان چیست؟»

واژه مسافر ناتوان در برگیرنده همه افرادی است كه بنابر دلایل جسمی و یا شرایط مغزی و روانی نمی توان مثل سایر مسافران با آنها رفتار كرد. به همین دلیل واژه فوق نه تنها شامل بیمارانی كه خوابیده سفر می كنند می باشد، بلكه هر نوع مسافر بیمار و ناتوان موقت نیز كه در صندلیهای معمولی سفر می كنند (همچون افرادی كه دچار شكستگی در یكی از اعضای بدن هستند و افراد پیر و …) و همچنین نابینایان و ناشنوایان و سایر ناتوانان دائمی را در بر می گیرد.

به عبارت دیگر میلیونها مسافر بالقوه قطار و اكثر آنهایی كه ممكن است در شرایط عادی، نیاز به مراقبتهای پزشكی نداشته باشند ولی در حالت سفر كم و بیش احتیاج به كمك دارند، در ردیف افراد ناتوان قرار می گیرند.

درجات مختلف ناتوانی جسمی این قبیل افراد، مسائل و برنامه ریزی های متفاوتی را برای شركتهای حمل و نقل ایجاب می كند. یك مسافر سالم فقط احتیاج دارد كه به داخل قطار هدایت شود و در مقصد نیز به ایستگاه راهنمایی شود. اما برای افراد ناتوان، بخصوص معلولین جسمی-حركتی نیاز به تجهیزات و امكانات ویژه ای است كه این افراد را قادر سازد تا به داخل سالن مسافری منتقل شوند.

بعضی از مردم بیش از یك ناتوانی دارند و همه آنها به اندازه كافی واضح نیست كه استفاده از ویلچر و عصای سفید را ایجاب كند. مسلماً سن و ناتوانی مترادف نیستند ولی بین آنها ارتباط قوی برقرار است. دو سوم افراد ناتوان پیر هستند:

4600000 نفر مشكل راه رفتن دارند. 800000 نفر آنها از ویلچر استفاده می كنند.

ایستگاههای شلوغ و نیاز به رفتن از یك سطح به سطح دیگر، مشكلات خاص خودش را برای افرادی كه نمی توانند سریع راه بروند یا اصلاً نمی توانند راه بروند را بوجود می آورد.

270000 نفر مشكلات شنوایی دارند.

افرادی كه ناشنوا هستند یا مشكلات شنوایی دارند، بیشتر به اطلاعات به روز و درست سفر بصورت بصری و به كاركنان خوب آموزش دیده نیاز دارند.

160000 نفر مشكلات بینایی دارد.
1400000 نفر مشكلات عقلانی دارند

مردم با ناتوانی های یادگیری ممكن است در فهم جدول زمانی مشكل داشته باشند و ممكن است هنگامی كه با یك ایستگاه شلوغ مواجه می شوند به راحتی گیج شوند.

100000 نفر مشكلات ارتباطی دارند.

افرادی با مشكلات صحبت كردن ممكن است در فهماندن منظور خود به كاركنان قطار یا ایستگاه مشكل داشته باشند و این ممكن است بر بعضی از افراد ناشنوا نیز تأثیر بگذارد.

تعداد زیادی از مردم دارای ناتوانی هستند و با افزایش جمعیت، نسبت افراد ناتوان هم در حال افزایش است. پیشرفتهایی انجام شده ولی پیشرفتهای بیشتری نیاز است تا شبكه راه آهن را برای مسافران ناتوان بیشتر قابل استفاده كند.در مراحل تكوینی پیشرفت سرویسها، امكانات و نیازهای مسافران ناتوان بایستی به یكی از اجزای لازم و ضروری پیشرفت تبدیل شود.

نیازهای مسافران ناتوان بایستی به یكی از اجزای لازم و ضروری پیشرفت تبدیل شود. بهترین راه باید شناخته شود و نیازهای مسافران ناتوان باید در برنامه های روزانه راه آهن قرار بگیرد.

اصلی ترین و ساده ترین هدف این برنامه دادن كمك در قطار و ایستگاه به افراد ناتوان است تا مسافرت با قطار برای آنها راحت تر و دلپذیرتر گردد. باید برای افراد ناتوان استفاده از سیستم راه آهن همانند افراد عادی، آسان باشد.




«آموزش كاركنان»

یكی از سود بخش ترین راههایی كه می توان خدمات را برای افراد ناتوان جذاب كرد، آماده كردن كاركنان آموزش دیده می باشد.

آموزش آگاهی از ناتوانی برای همه كاركنان ضروری می باشد این آموزش برای مدیران اصلی كه سیاست ها را تعیین می كنند، برای مدیر پروژه ها كه تغییرات فیزیكی را در قطار یا ایستگاه می دهند، برای كاركنانی كه در ارتباط با مسافران در قطار یا ایستگاه هستند و برای كاركنانی كه به مسافران اطلاعات می دهند، ضروری می باشد. همه متصدیان باید برنامه ریزی كنند تا كاركنان آموزش های لازم برای آگاهی از ناتوانی را ببینند و این شامل همه كاركنان می شود.

این قبیل آموزش ها باید تأكید كنند كه همه مسافران توانایی دیدن، شنیدن و حركت كردن به آسانی را ندارند آسیب دیدگی هایی كه ممكن است به آسانی قابل رؤیت نباشند. مانند: ناشنوایی، بینایی جزئی و آرتروز خیلی متداول هستند. آموزش همچنین باید شامل راهنمایی های خاص برای ارتباط با افراد ناتوان باشند.

همچنین كاركنان طرز استفاده از تجهیزات افراد ناتوان را آموزش ببینند.

به عنوان مثال، كاركنان اداره رزواسیون و دیگر مراكز اطلاعاتی كه در آنها تلفن های متنی قرار دارد باید توانایی این را داشته باشد كه تجهیزات را تست كنند تا مطمئن شوند كه برای افراد ناشنوا و كم شنوا  قابل استفاده می باشند.

كاركنان مربوطه باید استفاه از رمپها یا تجهیزات مشابه را كه برای كمك به كاربران ویلچر كه از قطار سوار و پیاده می شوند یاد بگیرند. آنها باید چگونگی نصب كردن و جمع كردن رمپها ارائه كمك های مناسب  از قبیل پائین آوردن ویلچر از رمپ را آموزش ببینند.



«اورژانس»

متصدیان مسافران قطار و مسئولین ایستگاهها باید از عهده موارد اورژانس برآمده و این امر باید به عنوان یكی از نیازهای مهم مسافران ناتوان در نظر گرفته شود. كه ممكن است بر طراحی مسافران قطار و ایستگاهها علاوه بر روندی كه در موارد اورژانس دنبال می شود، تأثیر بگذارد، ولی نباید مغایر با استانداردها باشد. این روندها باید در مشورت با گروههای ناتوان و دیگر گروههای مرتبط با نجات و امنیت در نظر گرفته شود.




«اطلاع رسانی»

اطلاع رسانی خوب ضروری است . علاوه بر آن، مسافران ناتوان ممكن است نیازمند اطلاع رسانی ویژه باشند تا بتوانند سفرشان را بدون اضطراب به پایان برسانند بعضی از مردم كه دارای ناتوانی حركتی هستند بطور ناخودآگاه دوست ندارند سفری را آغاز كنند تا زمانی كه بفهمند كه سفرشان را به آسانی و به راحتی انجام می دهند. این مسافران باید بدانند كه تمام ایستگاهها و قطارهایی كه استفاده خواهند كرد، برای آنها قابل استفاده می‌باشند و نیز كه این اطلاعات قابل اعتماد هستند. اگر آنها نیازمند كمك یا وسایل كمكی خاصی هستند، باید مطمئن باشند كه برایشان در نظر گرفته شده است.

به عنوان یك هدف كلی پیشنهاد می شود كه اطلاعات برای همه مسافران، در دسترس باشد به طوری كه نشان دهد كه هیچ كس بخاطر ضعف و ناتوانی جسمی یا فیزیكی ضرر نخواهد كرد.

پیشنهاد می شود تمام كاركنان ایستگاه كه احتمال دارد در ارتباط با مسافران قرار گیرند از سرویسهای حمل و نقل قابل دسترسی كه با ایستگاه آنها در ارتباطند (مثل تاكسی ها، اتوبوسها و دیگر وسایل حمل و نقل) آگاهی یابند.








«بالابرهای سكو و بالابرهای پله ای برای ویلچر»

در جاهایی كه بالابرها و رمپ ها نتوانند بكار گرفته شود یك بالابر سكو یا بالابر پله‌ای برای ویلچر ممكن است بعنوان یك راه حل جایگزین بكار گرفته شود.

بالابر سكو یك سكو است كه قابلیت حمل ویلچر را به بالا و پائین در یك فاصله كم دارد. ولی بعنوان جزئی از راه پله محسوب نمی شود. قوانین و مقررات فاصله ای را كه این بالابرها می توانند طی كنند محدود می كنند. بنابراین این بالابرها فقط برای مسیرهایی با اختلاف سطح كم می توانند استفاده شوند.

بالابر پلكانی برای ویلچر یك سكو است كه روی ریلهایی كه در امتداد خط سیر پلكان حركت می كنند نصب شده است بالابرهای پلكانی همچنین قابلیت این را دارند كه در راه پله های منحنی و راه پله هایی كه دارای پاگرد هستند نصب شوند.

بالابرهای پلكانی مورد استفاده پله های مستقیم و بدون پاگرد زمانی كه كاربردی ندارند جمع می شوند و از وسط راه كنار می روند. این بالابرها فقط در هنگام استفاده معلولین باز می شوند.

در هر دو نوع بالابر پلكانی (چه آنهایی كه در راه پله های منحنی یا دارای پاگرد به كار می روند و چه آنهایی كه در راه پله های مستقیم به كار می روند) باید فضای كافی در بالا و پایین آنها وجود داشته باشد تا به مسافران اجازه داده شود كه به راحتی سوار و پیاده شوند.

گاردریلها باید در جای خودشان بطور اتوماتیك قفل شوند. بالابرهای سكو و بالابرهای پلكانی باید كنترل هایی داشته باشند كه به افرادی كه از ویلچر استفاده می كنند اجازه دهد كه بدون كمك كسی از آن ها استفاده كنند. كنترل ها نباید بگونه ای باشند كه استفاده كنندگان مجبور باشند فشار مداومی را  به آن وارد كنند. آنها همچنین نباید قفل شوند.

قیمت فایل فقط 9,100 تومان

خرید

برچسب ها : گزارش کاراموزی تسهیلات خطوط ریلی برای مسافران ناتوان , کاراموزی تسهیلات خطوط ریلی برای مسافران ناتوان , کارورزی تسهیلات خطوط ریلی برای مسافران ناتوان , دانلود گزارش کارآموزی تسهیلات خطوط ریلی برای مسافران ناتوان , تسهیلات خطوط ریلی برای مسافران ناتوان , تسهیلات , خطوط ریلی , مسافران ناتوان

نظرات کاربران در مورد این کالا
تا کنون هیچ نظری درباره این کالا ثبت نگردیده است.
ارسال نظر